Reportér Miloš Čermák připravil pro aktuální vydání Ekonomu dva materiály. V tom jednom komentuje celosvětový průzkum, podle kterého si 72 procent mladých Čechů myslí, že má ve své zemi příležitost podnikat (pro srovnání: ve světě je to 68 procent), ale jen 36 procent z nich považuje podnikání za důležité. Světový průměr je přitom na úrovni 55 procent.

Jinými slovy - patříme k zemím, kde je mezi mladými skoro nejnižší respekt k podnikání, případně ochota začít samostatně podnikat. Zřejmě to souvisí také s tím, že strach ze selhání je v Česku vyšší než jinde. Kdybych to zjednodušil, tak se říká, že v Česku se úspěch neodpouští, ale on se stejně neodpouští ani neúspěch. Dnešní generace a její "start-upové opojení" možná otevírá cestu k tomu, aby se obojí změnilo. A právě o tom je titulní téma tohoto čísla.

V Česku teď vyrůstá vůbec první podnikatelská generace, pro kterou krach není celoživotním stigmatem, nýbrž přirozenou součástí podnikatelského "snažení se". Vidíme v tom blýskání na lepší časy. Více v novém čísle Ekonomu.

Příjemné čtení přeje

Ondřej Neumann
šéfredaktor

Související