Kia s uvedením nové generace modelu Carens čekala. Což mu však očividně prospělo. Díky pauze mohl navázat na aktuální designový styl, s nímž přišel kompaktní hatchback Cee'd. Znamená to oblé tvary kontrastující s výraznou přídí, výraznými světly a koly, která mohou být za příplatek velká až 18 palců.

Moderně pojatý interiér by měl potěšit hlavně ty, kteří se rádi obklopují posledními technologiemi. Palubní deska je zejména v nejvyšší výbavě Exclusive plná ovladačů, hodně jich je i na volantu. Povedl se barevný displej palubního počítače, který je umístěný mezi otáčkoměrem a rychloměrem. Za příplatek 43 tisíc korun získá řidič systém se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou a navigací, která hovoří česky. Samozřejmostí je možnost připojit například iPod pomocí USB. Kia dokonce na některých místech dokáže zaskočit prvky nadstandardní výbavy. Je například možné si pořídit paket s vyhříváním nejen předních sedaček, ale i těch ve druhé řadě. To se v této kategorii jen tak nevidí. Tempomat je součástí všech výbav, duální klimatizace dvou nejvyšších ze čtyř.

Užitečnou parkovací kameru budoucí majitel získá v nejvyšší výbavě. Kia nabízí sedm míst, kdy ve druhé řadě jsou k dispozici tři plnohodnotné sedačky. Dva cestující po stranách mají praktický vyklápěcí stolek, nebo lze prostřední sedadlo sklopit a využít jako držák na nápoje. Třetí řada je vzhledem k délce vozu, jen o málo přerůstající 4,5 metru, určena pouze pro nejmenší členy rodiny. Přístup do ní ale není problémový. Pokud vyrazí kompletní rodina na dovolenou, bude mít potíž s umístěním zavazadel. Za třetí řadou už zbývá jen miniaturních 103 litrů místa. Pokud je třetí řada sklopená, je k dispozici 492 litrů. Dobrou zprávou je, že po sklopení sedadel i ve druhé řadě vzniká úložný prostor s rovnou podlahou, horší je to s prostorem na výšku.

Ekonom si k testu vybral nejsilnější naftovou motorizaci. Turbodiesel 1.7 CRDi má výkon 136 koní a velmi slušný točivý moment 331 Nm. Jeho slabinou jsou vyšší otáčky, při kterých nemá pěkný zvuk, a také takzvaný turboefekt, který se dostavuje naopak na začátku otáčkového spektra. V nízkých "číslech" totiž nemá sílu, nástup točivého momentu je ale záhy velmi prudký. Ve středních otáčkách však pohonná jednotka potěší dobrou dynamikou, proto není problém rychlé předjíždění. Slušná je i spotřeba. Ta se na tisíc kilometrů dlouhé cestě ustálila na 6,5 litru na 100 kilometrů. Na dobrý výsledek měla vliv i přesná manuální převodovka se šesti rychlostmi.

Z hlediska jízdních vlastností je Kia orientovaná na komfortní svezení. Ačkoli je vybavena pouze jednoduchou zadní nápravou, filtrování nerovností je na úrovni ostatních konkurentů z dané kategorie. Stavba vozu podporuje logicky vyšší náklony karoserie v zatáčkách. Při dálničních rychlostech je na tom hůře směrová stabilita, auto je potřeba udržovat v pruhu drobnými korekcemi volantem. Řízení, podobně jako v ostatních nových modelech Kia, nabízí možnost volit mezi komfortním, standardním a sportovním naladěním. Jde ale jen o tuhost posilovače, která spíše vyvolává falešný pocit jistoty. Proto je nejlepší nechat řízení ve standardu.

Kia Carens je zajímavou volbou v kategorii kompaktních MPV hlavně díky bohaté výbavě, kterou nabízí. Začíná na částce 430 tisíc korun, testovaná motorizace a nejvyšší možná výbava vyjde na 584 980 korun. Vzhledem k nabízené sedmileté záruce jde o konkurenceschopnou nabídku.

 

 

Slabinou jsou vyšší otáčky, při kterých auto nemá pěkný zvuk, a turboefekt, který se dostavuje naopak na začátku otáčkového spektra.

Kia Carens zaujme oblými tvary, které kontrastují s výraznou přídí s nápadnými světly a koly.

Palubní deska je zejména v nejvyšší výbavě Exclusive plná ovladačů, hodně jich je i na volantu.

Třetí řada sedadel je určena jen pro nejmenší členy rodiny. Přístup do ní ale není problémový.

Posádka má možnost nabíjet své mobily hned ze dvou zásuvek.

Nejsilnější naftový motor má výkon 136 koní.

Foto: KIA

Související