Ten na rozdíl od pobočného závodu dosud funguje a nedávné majetkové změny dávají naději, že by v něm výroba terénních nákladních aut mohla přežít a dočkat se renezance.

 

Na první pohled je ovšem patrné, že se v posledních dvaceti letech Tatře nedostávalo peněz. Chtělo by to najmout lakýrníky a fasádníky. Ne jedné části rozsáhlého areálu se však zub času kupodivu nijak neprojevil.

 

Je to unikátní polygon, který vyrostl v sedmdesátých letech. Imituje nejroztodivnější povrchy a terénní překážky, které si lze vůbec představit. Jízda v některých částech zkušební dráhy poskytuje neuvěřitelné zážitky, vyžaduje ale dobrý žaludek.

 

Dnes tam svá auta zkouší četní renomovaní výrobci. Polygon si tak na sebe vydělá, zatímco celá společnost Tatra se v posledních letech propadala do ztrát. Lze tedy jen doufat, že v Kopřivnici nezůstane u úspěšného polygonu.

 

Související