Tento týden se poprvé vzneslo létající kolo vyvinuté v Česku. Konkrétně na měm spolupracovaly firmy Duratec, Technodat a Evektor. A exhibice na výstavišti v pražských Letňanech neunikla pozornosti zahraničních médií. „Je to šlapací-vrtulník! Je to skutečné! Sledujte, jak létá kolem,“ píše na Twitteru populárně-vědecký server Popular Science (@PopSci) a přidává slíbené video. Dovedete si představit, že by na létající kolo nasedli členové vlády a zkusili nám uletět?
It's a helicopter-bike! It's real! Watch it fly around: pops.ci/ZKlsd2
— Popular Science (@PopSci) 12. června 2013
Létat může ale i jídlo. „Steak nikdy nebyl tak lehký na trávení,“ vzdychá italský astronaut Luca Parmitano (@astro_luca) nejdříve anglicky a pak podobně ještě v italštině. Je jednou z čerstvých posil na Mezinárodní vesmírné stanici (ISS) a svůj tweet doprovodil pěknou fotkou s létající vidličkou. To dává naději, že jeho twitterové vysílání z oběžné dráhy bude podobně výživné jako v případě Kanaďana Chrise Hadfielda (@Cmdr_Hadfield).
Never has a steak been so light to digest. La bistecca più leggera che ho mai mangiato... twitter.com/astro_luca/sta…
— Luca Parmitano (@astro_luca) 13. června 2013
Chris posílal z ISS zajímavé fotky, ale předvedl třeba také, jak si ve stavu beztíže uvařit špenát. Nyní se vrátil k pozemskému životu. „Po jednom měsíci na Zemi lékaři testovali, jak se moje tělo se změnilo a přizpůsobilo. Cítil jsem se normálně až doteď,“ hlásí.
After 1 month on Earth, the doctors are testing to see how my body is changing & adapting. Felt normal until this! twitter.com/Cmdr_Hadfield/…
— Chris Hadfield (@Cmdr_Hadfield) 12. června 2013
„Místo abychom ve škole učili děti ptát se: proč? jak? k čemu?, učí se nazpaměť odpovědi na předpřiprané otázky,“ upozorňuje po měsíční odmlce na svém twitterovém účtu Ondřej Šteffl, zakladatel a majitel vzdělávací společnosti Scio (@OndrejSteffl). Něco na tom asi bude. Podobně to vidí třeba i nositel Nobelovy ceny za medicínu Robert Horvitz. V rozhovoru pro časopis Ekonom (vyšel v čísle 23) upozorňuje, že bychom měli děti přitáhnout k bádání otázkami „proč“, „jak“ a podobně.
Místo abychom ve škole učili děti ptát se: proč? jak? k čemu?, učí se nazpaměť odpovědi na předpřiprané otázky. truth-out.org/opinion/item/1…
— Ondřej Šteffl (@OndrejSteffl) 9. června 2013
TWEED JANA BUMBY: Největší z největších zatýkání - čtěte ZDE
ČESKÝ SVĚT ROBERTA BŘEŠŤANA: Teď už si plete Čečensko s Českem i překladač od Googlu - čtěte ZDE
TECHNOLOGIE PETRA VNOUČKA: Když už nevěříme ani vlastnímu počítači - čtěte ZDE