No a k tomu všemu čím dál tím více kralují české ženy světu donedávna převážně mužskému, tedy světu internetovému.

 

Již v loňském roce bylo na českém internetu více než dvě třetiny žen. Jinak řečeno, pouze jedna z deseti žen v produktivním věku (16 až 50 let) dnes není on-line a tato žena je s velkou pravděpodobností ve věku 50+. Co myslíte, že české ženy na internetu dělají? Tři ze čtyř si nejdříve "sestudují" internet a teprve pak se rozhodnou, co a kde si koupí. Největší zájem je o módu, zdraví, kosmetiku a cestování.

 

České ženy nakupují on-line více než Slovenky, Maďarky, Polky, ale také Francouzky nebo Němky. Rozumějte nakupují, ne utratí. Také rády hovoří, mluví, povídají a chatují! Třetina českých žen po internetu telefonuje (jak jsem řekla, jsou to dobré hospodyňky, a tak vědí, kde ušetřit).

 

A pardon, jedna důležitá věc. Internet už dávno není jen pro "mladý". Musím se přiznat, že mne nesmírně baví pozorovat internetovou vyspělost mé sedmdesátileté maminky, která s naprostou samozřejmostí využívá on-line banking, nakupuje na internetu vše od kosmetiky až po akcie, a k tomu čile komunikuje se svojí "partou", nejlépe několikrát denně. A taky se dívá na staré šlágry na internetu, stejně jako další dva miliony Češek.

 

Internetová gramotnost českých žen je dnes na špičce Evropy. Vždyť to říkám, české ženy jsou prostě nejlepší!

 

Taťána le Moigne
ředitelka české pobočky Google

Související