Už od května loňského roku je zaměstnancem brněnské stavební firmy OHL ŽS a na své vizitce má v azbuce napsáno "direktor po strategičeskim projektam v RF". Ačkoli předtím v Rusku nikdy nebyl, teď tam létá pravidelně - do Jekatěrinburgu, Petrohradu, Moskvy či Vladivostoku. "S každým dalším týdenním pobytem získávám v ruštině na jistotě," říká pro Ekonom Alfred Brunclík, někdejší šéf Ředitelství silnic a dálnic a předtím obchodní ředitel stavební firmy Subterra.

Jako státní úředník se věnoval silničním stavbám, nyní jsou jeho doménou železniční projekty. Ve firmě, která je součástí španělského koncernu OHL, zodpovídá především za megaprojekt, který byl s velkou pompou prezentován a smluvně podchycen při předloňské návštěvě ruského prezidenta Dmitrije Medveděva v Praze.

Jde o výstavbu železniční trati za Uralem na severozápadní Sibiři mezi městy Obskaja a Nadym. Stavba celé trasy v délce téměř 400 kilometrů má podle oficiálních údajů spolykat 1,5 miliardy eur (přes 38 miliard korun). To je však pouze výše bankovních úvěrů, k tomu je třeba přičíst i vlastní zdroje ruského investora. Celkem tak může cena vyšplhat až ke dvěma miliardám eur (zhruba 50 miliard korun).

"Předpokládáme, že po dokončení celé projektové dokumentace, kterou zajišťuje ruská strana, bude cena stavebních prací ještě upřesněna, což je také v souladu s naší smlouvou," říká jménem OHL ŽS Alfred Brunclík. Česká stavební firma je v pozici generálního dodavatele, jejím smluvním partnerem je Jamalská železniční společnost.


Týdeník Ekonom č. 3/2013DALŠÍ PODROBNOSTI O STAVBĚ ŽELEZNICE NA SIBIŘI NAJDETE V NOVÉM VYDÁNÍ TÝDENÍKU EKONOM, KTERÝ VYŠEL VE ČTVRTEK 17. LEDNA.

banner 2

Související