Platí i dnes olympijské krédo, že není důležité vyhrát, ale zúčastnit se?

Platí i dnes olympijské krédo, že není důležité vyhrát, ale zúčastnit se?

Jan Kolář
Jan Kolář
ředitel České kosmické kanceláře
Určitě ano, i s původním prvkem soutěživosti. Proto jsou olympijské hry stále unikátním globálním svátkem, byť s organizací silně komerční.
Doufám že stále ano.
Tomáš Prajzler
Tomáš Prajzler
Regionální ředitel Talentor Advanced Search
Pro naprostou většinu olympioniků, zejména těch soutěžících ve sportech o něž je menší mediální zájem (a méně peněz v nich), určitě ano.
Jak pro koho. Pro jasné favority je pouhá účast zklamáním, ale pro většinu účastníků je již sama účast obrovskou výhrou.
Ve sportu určitě, protože formuje v lidech smysl pro férovou hru. Kdybychom toto od dětství automaticky ovládali, svět by byl jiný.
David Mencl
David Mencl
ředitel společnosti Ekonomické stavby
Olympiáda a sport obecně se extrémně komercializuje. Tedy původní čistá myšlenka již ze sportu zmizela. Sport v této podobě pozbývá smyslu.
Jiří Machálek
Jiří Machálek
ředitel společnosti West Media
Zvláště sponzoři slyší takovéto heslo od svých oveček rádi...
Řekl bych, že je to dnes mnohdy spíše naopak, zvláště v politice: není důležité zúčastnit se, ale vyhrát.
Vítězslav Bican
Vítězslav Bican
ředitel Channel Crossings
Ve sportu platí, a je to tak dobře. V byznysu ne, a tam je to také dobře.
Související