Ekonom a nobelista Milton Friedman považoval "společensky odpovědné" aktivity firem za zbytečný balast, který podniky odvádí od vytváření zisku. Společenská odpovědnost v moderním hávu však firmy k zisku naopak přivádí.
Ve světě přibývá firem, které své společensky odpovědné aktivity chápou jako činnost, jež může zvýšit jejich zisky. Jednou z nich je poradenská společnost KPMG. "Společenská odpovědnost je nástroj podnikání. Je správné, když zapadne do obchodní strategie firmy a neomezí se jen na charitativně zaměřené projekty," říká partner KPMG ČR Pavel Závitkovský. Ještě před pár lety by si přitom žádný manažer nedovolil říci, že společensky odpovědné aktivity jeho firmě zvyšují zisky. Ke společenské odpovědnosti firem - neboli CSR (corporate social responsibility) - podnikatelé přistupovali výhradně jako ke své vedlejší aktivitě. O část svého zisku se dělili s těmi, kteří potřebují pomoc - se sociálně slabými, nemocnými či s životním prostředím - a nic za to nečekali.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s. Odmítnout zasílání
Můžete si prohlédnout kompletní nabídku,
která obsahuje i tištěné vydání.
Pokud potřebujete poradit, napište nám, nebo zavolejte na +420 233 071 111
Pokud potřebujete poradit, napište nám,
nebo zavolejte na +420 233 071 111