Na webových stránkách se chyby netýkají pouze podnikatelů, kteří využívají internetovou prezentaci jen jako marketingový doplněk.

Dopouštějí se jich i provozovatelé e-shopů, tedy ti, jejichž podnikání je na podobě a obsahu stránek přímo závislé. Kromě chyb uvedených v článku mají největší problém s následujícím:

Zadávání osobních údajů

Zákazník musí při procesu objednávání zadávat osobní údaje ještě dříve, než zná všechny potřebné informace k tomu, aby nákup uskutečnil (například ty o ceně za dopravu a balné či možných způsobech platby).

Lidé jsou při sdělování svých osobních údajů velmi opatrní. E-shop může kvůli této chybě přijít o zákazníka.

Popis produktu

Pro zákazníka jsou podstatné nejen základní technické informace o zboží, ale i velké obrázky, hodnocení ostatních či uživatelské recenze.

V internetovém obchodě není prodavač, který by poradil s výběrem zboží a zodpověděl jeho dotazy. Zákazník ale informace vyžaduje.

Pokud je na webu nenajde, bude je hledat jinde a pravděpodobně jinde i nakoupí.

Dostupnost zboží

Pro zákazníka je dostupnost zboží důležitým hlediskem (někdy dokonce tím hlavním), podle kterého se při nákupu rozhoduje. Pokud dostupnost zboží není uvedena, hrozí, že nakoupí jinde.

Uvedením nepřesných informací se pak obchod vystavuje riziku, že zákazník objednávku stornuje nebo se o svoji zkušenost podělí se známými či na internetu.

ZDROJ: STUDIE SPOLEČNOSTI DOBRÝ WEB

Související