Topolánkův kabinet loni v dubnu přiklepl Českým drahám dvanáct miliard korun. Doprovodný materiál, který byl pro tyto účely vypracován, hovořil o tom, že prostředky budou účelově vázány na obnovu kolejových vozidel. Po několika měsících se ale ukazuje, že část peněz putuje jinam. Vyplývá to z informací , které České dráhy poskytly týdeníku Ekonom.
České dráhy investují do oprav a údržby vozů skoro 4 miliardy korun
Dvě miliardy šly přímo na úhradu provozních nákladů (elektřina, nafta, platy zaměstnanců). Dalších 1,8 miliardy České dráhy použily na zaplacení dluhu Správě železniční dopravní cesty (SŽDC). Ten vznikl loni 1. července , kdy ČD na SŽDC převedly veškerou péči, údržbu a opravy kolejí , připomíná Ekonom.
České dráhy podle Ekonomu deklarují, že na obnovu vozového parku daly zatím 4,5 miliardy korun. Měly jít prý například na nákup motorových jednotek Regionova a elektrických jednotek CityElefant z produkce společnosti Škoda Holding.
Z původních dvanácti miliard tak zbývá Českým drahám k dnešnímu dni už jenom 3,6 miliardy.