reklama

Byznys Echo

Chcete znát názory šéfů úspěšných firem i podnikatelských hvězd? V rubrice Byznys echo komentují osobnosti českého byznysu aktuální i nadčasová témata v české ekonomice, politice i podnikatelské praxi.

Odpovědi osobností na otázku

Prvním hypermarketem západního střihu, který se v Česku představil, byl německý Globus. Své brány otevřel 4. listopadu 1996 na okraji Brna. Po dvaceti letech mluví česká společnost o (ne)kvalitě výrobků, všímá si rozdílů v cenách stejného zboží v Česku a sousedním Německu. Místy jsme “oplakali” zánik lokálních obchodů a nově debatujeme, zda má být otevřeno i ve svátek. Naučili jsme se v hypermarketech za posledních 20 let nakupovat?

Evidentně naučili. Ovšem podle jejich pravidel a jejich způsobem. Dost možná proto se teď objevuje tolik různých alternativ.
Hana Gawlasová Hana Gawlasová
Ano, samozřejmě. Jenom mě zlobí, že kvalita nabízeného zboží, zvláště zeleniny a pečiva, je ve srovnání třeba s Anglií a Německem horší. A přitom ceny jsou zde obecně vyšší.
Petr Choulík Petr Choulík

generální ředitel Linde Gas

Ano naučili, ale zapomněli jsme na naše skvělé obchodníky a jejich kamenné prodejny a co nejvíc, na zlaté české ručičky.
Jiří Stabla Jiří Stabla

majitel společnosti Carun Pharmacy

Hypermarkety dnes trochu hledají svou budoucí roli a fokus. Bohužel je celý trh zdecimován promocemi a nikdo neví, jak z toho ven. Obchodní řetězce si sami zkazili zákazníka spirálou slev.
Martin Štrupl Martin Štrupl

generální ředitel Hamé

Bohužel jsem si HM k nám pustili bez jakýchkoliv omezení, stěžujeme si na ně, ale nakupujeme! Naštěsí jsou odvážlivci ochotni prodávat moderně, ale postaru, z očí do očí. A my zjišťujeme , že nás to baví. Přirozený vývoj.
Martin Hutař Martin Hutař

jednatel PRO-BIO

Ke každé rozvinuté zemi již HM běžně patří. Naštěstí žijeme ve společnosti, kde se každý může svpbodně rozhodnout, jakým způsobem bude nakupovat. Bohužel v poslední době se stát snaží omezovat lidi v tom, kdy to bude.
Karolína Topolová Karolína Topolová

generální ředitelka AAA Auto

Nevím, spíš bych to formuloval, že jsme si zvykli v nich nakupovat. Naštěstí ne všechno a ne vždy!
Mirko Kalous Mirko Kalous

místopředseda správní rady Okin Group

Osobně se to úspěšně "odnaučuji" a nakupuji převážně online.
Tomáš Prajzler Tomáš Prajzler

regionální ředitel Talentor Advanced Search

Nenaučili.Když jsem byl dítě a otevřeli u nás samoobsluhu, býval náš nákup tak půl malého ručního košíku.Vánoční - to byl tenhle maličký košík plný! Dnes:Konzum, spotřeba, přičemž ideály a morálka v hájii.A úplně to zazdí čtyři posluhové Číňanů.
Kvido Štěpánek Kvido Štěpánek

ředitel Isolit-Bravo

Nebyla by nějaká smysluplnější otázka? Pěkný den všem. :-)
Petr Kocian Petr Kocian

ředitel klinik DuoVize a NeoVize

V hypermarketu jsem několik let nebyl, ale pamatuji se, že mě vždy frustrovalo, jak dlouho trvá najít a koupit těch pět věcí, co potřebuji. Obvykle dnes nakupuji v potravinách U Jardy, který má vše co je třeba a hlavně je s ním velká sranda.
Ivan Pavlíček Ivan Pavlíček

ředitel společnosti NEXT

Jsem natolik pracovně vytížen, že si už ani nepamatuji, kdy jsem byl naposledy nakupovat. A to se netýká jen supermarketů, ale obchodů vůbec.
Evžen Korec Evžen Korec

generální ředitel firmy Ekospol

Nákupní chování se od té doby dost změnilo. Na poč. se do HM jezdilo na výlety jako na turist. atrakci. Dnes zaznamenáváme odliv spotřebitelů z HM do menších prodejních formátů. Lidé chtějí nakoupit co nejrychleji, a to je snazší v menších prodejnách
Tomáš Froyda Tomáš Froyda

jednatel Spak Foods

Nenaučili a v některých ohledech prostě podléháme své přirozenosti, tempo hudby, vůně, umisťování preferovaných výrobků do výše očí nebo neustálé změny řazení zboží. Lepší je chodit ke svému řezníku, pekaři atd. , ale kdo má na to čas ? Já občas ano.
Dan Jiránek Dan Jiránek

předseda Svazu měst a obcí ČR

Je fakt, že dnes je HM vnímáme jako běžnou součást našeho života, ale jejich role se bude měnit. Lidé se přestanou fixovat na cenu a začnou se soustředit na kvalitu a lokální dodavatele. S tím budou mít HM velký problém. Dnes si na to jen hrají.
Radomír Klofáč Radomír Klofáč

jednatel Moris design

Přeposlat
comments powered by Disqus
reklama

Žebříčky NejčtenějšíaNejoblíbenější

reklama
reklama