Otřásla "emisní" kauza VW vaší důvěrou v automobilový průmysl? Je podle vás problém i v přísných regulacích, nebo jde jen o chybu nepřizpůsobivého výrobce?

Otřásla "emisní" kauza VW vaší důvěrou v automobilový průmysl? Je podle vás problém i v přísných regulacích, nebo jde jen o chybu nepřizpůsobivého výrobce?

Myslím, že se jedná o kombinaci přílišné snahy EU regulovat a zároveň snahy automobilového průmyslu těmto regulacím vyhovět doslova "za každou cenu". Jedná se o fatální pochybení několika lidí na vysokých manažerských postech.
Hana Gawlasová
Hana Gawlasová
partnerka a vedoucí oddělení digitálního práva v advokátní kanceláři Deloitte Legal
Kauza poměrně přesně ilustruje to, že u stále většího počtu firem/společností/lidí je rozdíl mezi tím, co deklarují, a co dělají. Jojo, některé modly mají hliněné nohy.
Jan Žůrek
Jan Žůrek
prezident České podnikatelské rady pro udržitelný rozvoj
Normy jsou stále tvrdší a výrobci hledají cesty, jak je naplnit, nezhoršit výkon vozů a udržet náklady. Automobilový průmysl se rychle otřepe, bude obezřetnější k regulaci. Volkswagen musí vynaložit hodně energie a peněz, aby se se skandálem srovnal.
Posílila. Výrobci teď budou ještě opatrnější než doposud.
Josef Jeleček
Josef Jeleček
generální ředitel firmy Tedom
Neumím posoudit, zda jsou limity dosažitelné. Asi ano. VW se pokusil získat konkurenční výhodu (nižší spotřebu, vyšší výkon) úmyslným podvodem. Pokud to není běžná praxe všech, pak to se mnou otřáslo. Pokud to je běžné, nemám co víc dodat.
Petr Karásek
Petr Karásek
místopředseda České asociace interim managementu
Opět se ukázalo, kam vede podceňováni technického vzděláváni - k nekompetentnímu rozhodováni na bázi sociálního inženýrství, nesmyslným regulacím a následně k podvodům a obcházeni pravidel. Snad se po fotovoltaice, eurožárovkách apod. konečně poučíme.
Je naivní myslet si, že 100 % firem se chová férově dle regulací. Opravdu všechny firmy daní všechny příjmy? To je to samé. Nebuďme naivní. Má důvěra v automobilový průmysl je velká. Zákazníci chtějí kvalitu, bezpečnost a spolehlivost. To dostávají.
Arthur Braun
Arthur Braun
advokát a managing partner v bpv Braun Partners
Každý, kdo srovná spotřebu v technickém průkazu s tou skutečnou, ví, na tyto údaje není spolehnutí. V případě VW byly manipulace tak nešikovně (či naopak šikovně, protože se na ně 8 let nepřišlo) a s tak trestuhodným úmyslem, že se nestačím divit.
Myslím, že už jsem to nejméně jednou někde četla: Čím rozsáhlejší regulace, tím větší riziko jejího obcházení. A zdaleka to neplatí jen v ochraně životního prostředí.
Neotřásla. Myslím si, že je málo zákazníků, kteří si vybírají vůz podle hodnoty emisí. Zajímají je parametry, jako jsou jízdní vlastnosti, bezpečnost, pohodlí, inovativnost řešení a cena. Automobilky pořád představují průmyslový vrchol výroby.
Neotřásla. Tak jako emise jsou mimo skutečnost, tak i průměrná spotřeba v TP neodpovídá realitě (u všech automobilek).
Martin Hutař
Martin Hutař
jednatel ve společnosti PRO-BIO
Tak jsem si demokracii nepředstavoval! Pracovitý úředník nám určuje, jak podnikat, nutí nás nesmyslně utrácet a nikdo se tomu nebrání! A to jsou důsledky...
Kauza jen poukazuje na nesmyslnost přehnaných státních regulací, které ženou automobilky na hranici fyzikálních limitů. Lidé/firmy mají tendenci se nesmyslným státním regulacím bránit. Současně obdivuju schopnosti programátorů VW.
Jiří Stabla
Jiří Stabla
zakladatel Konopných lékáren, Konopne-lekarny.cz, Stabla
Neodradila:).
Radomír Klofáč
Radomír Klofáč
zakladatel a jednatel MORIS design
Moje důvěra je opět o něco otupělejší a to již předtím lehce otupěná byla. Jen mě překvapilo, že se jim to povedlo udržet pod pokličkou, u tak velkého koncernu, tak dlouho. Zřejmě dobrý oddíl.....
Žádné otřesení a je třeba si říci, že jakákoliv regulace je nesmyslná.
Evžen Korec
Evžen Korec
generální ředitel firmy Ekospol
Neotřásla. Domnívám se, že podstatnou část problému představuje i nesmyslné nastavování nedosažitelných limitů.
Vůbec ne. Paradoxně to může celý trh posunout dopředu - jak ten regulační, tak ten automobilový. Ve Formuli 1 jsou každý rok vydávány nové regulace a každou sezonu přicházejí inženýři s novými řešeními. Regulace je nutno umět i kontrolovat!
Karolína Topolová
Karolína Topolová
generální ředitelka AAA Auto
Žádný pokles prodejů ojetých vozů koncernu VW jsme nezaznamenali. Zákazníci si cení zejména jejich nízké poruchovosti, široké servisní sítě, snadné dostupnosti náhradních dílů či nízké spotřeby. Emise při koupi ojetin neřeší. Takže důvěra zůstává.
Kvido Štěpánek
Kvido Štěpánek
byznysmen a majitel firmy Isolit‑Bravo
Prvotní problém jsou nesmyslné požadavky, kterých nelze v reálné praxi dosáhnout. A to zdaleka nejen v tomto případě. Na vojně jsme věděli, že nesplnitelný rozkaz nesmí být vydán. Dnešní společnost to neví a důsledky vidíme.
Mirko Kalous
Mirko Kalous
Okin Group
Neotřásla, naopak utvrdila mě ještě více nedůvěřovat nesmyslným regulacím!
Moji důvěrou tato kauza neotřásla....
Je to typický příklad toho, kam dohání výrobce, působící v EU, normy vytvářené lidmi, kteří jsou odtrženi od praxe. EU navíc neumí ochránit evropský trh před exportem výrobků, jež tyto normy nesplňují. Mojí důvěru automobily "Made in EU" neztratily.
Výrobce se ukázal naopak jako velmi přizpůsobivý:) Není žádným tajemstvím, že regulace v této oblasti je mimo mísu ještě více, než regulace v jiných oblastech. A přitom ve finančním sektoru, v němž se pohybuju, je regulace také stále úžasnější.
Martin Lipert
Martin Lipert
zakladatel eReading.cz, CEO v Team Business, s.r.o.
Myslím si, že vybraný lid český lijící fritovací olej do aut a pálící plasty v kotlích obecně emise příliš nevzrušují. Takže jaká důvěra?
Dalibor Dědek
Dalibor Dědek
podnikatel
Popravdě ? Nakoupil jsem nějaké akcie VW....
Markéta Stržínková
Markéta Stržínková
ředitelka pobočky Atradius Česká repubika
V poho, když pašíka budu muset vrátit, protože nesplňuje normy, tak holt bude muset proběhnout kolo, no. Ale na tom se zase zpotím, tak zase bez řešení:).
Šárka Litvinová
Šárka Litvinová
spolumajitelka společnosti Asiana
Moje důvěra v nadnárodní korporace a v regulace všeho druhu otřesena být nemohla, protože není žádná.
Tomáš Prajzler
Tomáš Prajzler
Regionální ředitel Talentor Advanced Search
Problém je v nesmyslných regulacích (nejen) v automobilovém průmyslu.
Související