Ekonom přes SMS

Pošlete do úterý 22:00 SMS ve tvaru: EKONOM JMENO PRIJMENI ULICE CP OBEC PSC na číslo 90211 a časopis Ekonom vám doručíme až domů. Přečtěte si více o službě.

Cena SMS služby včetně doručení výtisku je 49 Kč vč. DPH. Službu technicky zajišťuje ATS Praha.

V Číně prodávané škodovky jsou však z drtivé většiny licenční, jejich výrobce není součástí skupiny Škoda Auto. To mladoboleslavskou společnost mrzí, a proto se chystá investovat stovky milionů eur, aby se na jejich výrobě také podílela, a díky tomu dosáhla z obchodů v Číně většího zisku.

Rovněž nabídka modelů automobilů Škoda se v posledních letech výrazně přizpůsobuje požadavkům největšího trhu. Přibylo chromu, prolisů, efektních štěrbin a odvážné hry světel. V provedení pro Čínu bývají tyto vizuální prvky ještě zdůrazněné, ale dost jich najdeme i v autech pro evropské zákazníky.

Příkladem nového zaměření Škody je její připravovaný velký model v kategorii sportovně-užitkových vozidel (SUV). Svým estetickým stylem i šířkou přes 1,9 metru nezapře, na koho konstruktéři hlavně mysleli.

Bude se ovšem líbit i mnoha Evropanům. Vždyť obrovská auta v kategorii SUV jsou nyní v módě, přestože se obvykle pohybují od satelitního městečka ke škole, kanceláři, k nákupnímu středisku a zpět. Tedy daleko od jakéhokoliv náznaku terénu, pro který byla původně určena. Stává se, že když stojí na ulici při chodníku, tramvaj nemůže projet.

A kdyby strážníci vzali metr a důsledně měřili, zda vedle těchto vozů zbyl předepsaný prostor pro průjezd (což je důležité kvůli hasičům či sanitkám), odtahové služby by měly skvělé kšefty. Uživatelé SUV jsou ovšem přesvědčeni, že si veliký automobil pořídili kvůli vyššímu bezpečí. Což bezpochyby platí při přímém střetu s malým vozem, jinak ale stojí za připomenutí to, co řekl jeden starý námořník, když měl zhodnotit nepotopitelnou loď jménem Titanic. "Je moc velká, do něčeho narazí," pravil onen zkušený mořský vlk.

Každá automobilka musí navíc plnit průměrné emisní limity. Velká terénní auta mívají větší spotřebu paliva, a tím i vyšší emise. Pokud chce tedy Škoda uvést na trh mamutí SUV, musí emise srazit někde jinde. Dosáhne toho tím, že do běžných vozů, které dosud vybavovala čtyřválcovými motory, začne montovat tříválce o menším objemu.

Některé zákazníky tím potěší, ale jiné naštve. Její modelovou politiku by tedy určitě neměla určovat jen veliká, leč vzdálená asijská mocnost. Pro budoucnost Škody je totiž klíčové, aby zůstala úspěšná v Evropě. Aby dlouhodobě vyhověla přáním zdejších masových zákazníků. A také možnostem, jež dávají uličky a garáže evropských měst.

obalka Ekonom 2016 12Nový Ekonom si můžete objednat i přes SMSČíslo je ke stažení také v nových aplikacích Ekonomu na iPadu, iPhonu a zařízeních se systémem Android.

Související