Ekonom přes SMS

Pošlete do úterý 22:00 SMS ve tvaru: EKONOM JMENO PRIJMENI ULICE CP OBEC PSC na číslo 90211 a časopis Ekonom vám doručíme až domů. Více zde.

Cena SMS služby včetně doručení výtisku je 49 Kč vč. DPH. Službu technicky zajišťuje ATS Praha.

Technické parametry

Honda HR V 1.5 i VTEC

Motor: zážehový atmosférický čtyřválec
Objem: 1498 ccm
Výkon: 96 kW (130 k)
Toč. moment: 155 Nm
Zrychlení 0-100 km/h: 10,2 s
Max. rychlost: 192 km/h
Komb. spotřeba: 5,7 l / 100 km
Rozměry: 4294 x 1772 x 1605 mm
Cena: 469 900 Kč

Kompaktní SUV je nyní miláčkem bazarů, zároveň se ovšem vůz s tímto jménem po devítileté pauze objevuje znovu. Jde o crossover kompaktní velikosti sdílející platformu s městským hatchbackem Jazz. Je ovšem blíž SUV, i když jeho nejčastějším revírem bude bezesporu právě město. Odkazuje na to nejenom moderně svěží design vozu, ale i jeho motor, kterému se nejvíc líbí v hustém provozu metropole.

Ačkoliv má pohonná jednotka s objemem 1,5 litru slušný výkon 130 koní, zklame nízkým točivým momentem pouhých 155 Nm. To znamená, že u ní nenajdete tolik dynamiky jako u přeplňovaných benzinových jednotek, se kterými jezdí řada konkurentů. Motor je potřeba honit ve vysokých otáčkách, kde pak úpí výraznějším hlukem.

Ačkoliv je doplněn o manuální šestistupňovou převodovku, vysokých otáček, a tím i vyšší hlučnosti se řidič dočká i při jízdě na dálnici. Převody jsou totiž odstupňované krátce. Cesta po dálnici znamená alespoň osm litrů benzinu na 100 kilometrů, průměrně Ekonom jezdil za 7,2 litru. Na delších cestách ale přece jen pomohl tempomat, systémy varující proti vyjetí z pruhu nebo střetu s jiným vozem, a dokonce i čtečka dopravních značek.

Jinak je ovšem Honda HR-V slušně využitelným automobilem. Na danou kategorii se může pochlubit nadprůměrně velkým interiérem i kufrem. Základní kapacita je 470 litrů nákladu. A to na palubě najdeme celou sadu chytrých řešení, která by z HR-V mohla udělat primární auto do rodiny.

Tak například sedadla se položí spolu s podsedáky dolů, a jediným tahem se tak vytvoří rovná podlaha v kufru. Podsedáky zadních sedadel lze navíc vyklopit směrem k opěradlům a tím ze zadní řady vytvořit velmi praktický prostor třeba pro převoz dětského kola nebo rozměrnějších květin. Velmi se tím usnadní třeba i stěhování obrazů nebo nábytku. Honda toto chytré řešení používá i u Civicu a dalších modelů.

Je vidět, že se přemýšlelo i v oblasti cestujících na předních sedadlech. Třeba držák na velkou PET lahev na středovém tunelu lze stisknutím tlačítka přestavět na držák malých kelímků od kávy. Dole u nohou cestujících jsou zase připraveny rovnou dvě zdířky USB, jedna HDMI a zásuvka na 12 voltů.

Propojení se zábavním systémem tedy nic nebrání. Ostatně pokud je řeč o multimédiích, i v nich Honda exceluje. Její zábavní systém totiž očividně používá platformu Android, která nabízí velké možnosti nastavení, propojení a individualizace. Ovládání je rychlé, grafika pohledná a za příplatek si lze systém dovybavit i navigací.

Design interiéru je typicky japonský, tudíž mu vévodí plasty. Tu a tam se ale najdou místa dozdobená kůží. Palubní deska je jednoduchá a čistá. Většina tlačítek putovala do důchodu, nahradila je efektnější dotyková plocha. Ta se týká také klimatizace. U ní je občas problém se trefit na správnou volbu, když je přitom potřeba sledovat provoz.

Honda se může pochlubit solidním podvozkem. Ten sice občas reagoval ránou na české vymlácené cestě, celkově ale auto dokázal podržet v zatáčkách. Absence pohonu všech kol bude v této kategorii chybět jen málokomu. Škoda ale, že se tohle jinak velmi povedené auto nenabízí na českém trhu se silnějším motorem. Leda sáhnout po dieselu. Ten ale startuje na ještě vyšší ceně než už sebevědomě nasazený benzin.

Související