Ekonom přes SMS

Pošlete do úterý 22:00 SMS ve tvaru: EKONOM JMENO PRIJMENI ULICE CP OBEC PSC na číslo 90211 a časopis Ekonom Vám doručíme až domů. Více zde.

Cena SMS služby včetně doručení výtisku je 49 Kč vč. DPH. Službu technicky zajišťuje ATS Praha.

Technické parametry

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD

Motor: vznětový 2x přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1597 ccm
Výkon: 118 kW (160 k)
Toč. moment: 350 Nm
Zrychlení 0-100 km/h: 9,7 s
Max. rychlost: 202 km/h
Komb. spotřeba: 5,1 l / 100 km
Rozměry: 4605 x 1820 x 1685 mm
Cena: 794 900 korun včetně DPH

Hondu CR-V Ekonom testoval zhruba před dvěma měsíci, to šlo ale ještě o model před faceliftem. Pokud by Japonci pro modelový ročník 2015 přišli jen s proměnou vzhledu, nemělo by cenu toto SUV zkoušet znovu.

Jenže pod kapotou se objevil nový vznětový čtyřválec z řady vznešeně nazvané Earth Dreams, což znamená, že i CR-V splňuje emisní normu Euro 6. Nejde ale jen o byrokracii, z nového motoru bude těžit především řidič.

Honda už v nabídce naftovou jednašestku měla. Šlo ale o jednotku s jedním turbodmychadlem a výkonem 120 koní. To na SUV není příliš dostatečná hodnota, přesto tato verze v ceníku je. K dostání je ale pouze s pohonem předních kol.

Mnohem zajímavější je testovaná varianta 4WD se zbrusu novou jednašestkou opatřenou dvěma nestejně velkými turbodmychadly, která se do práce zapojují postupně. Motoru se díky nim podařilo dosáhnout na zajímavější výkon 160 koní a stará naftová jednotka s objemem 2,2 litru mohla putovat do důchodu. Novinkou je také možnost pořídit si do výbavy devítistupňovou automatickou převodovku, v testovaném voze byl ale klasický manuál se šesti rychlostmi. Alespoň jde o cenově zajímavou verzi začínající na částce 794 900 korun ve střední výbavě Elegance.

První, co na novém motoru potěší, je jeho kultivovanější projev. Starší agregát byl přece jen hlučnější. U dvojitě přeplňované jednotky by ale řidič očekával lepší rozložení točivého momentu. V nižších otáčkách, zdá se, zabírá slabě. Vzpamatuje se až ve středních, kde se síla pošle na kola naplno. Naštěstí je k ruce velmi povedená převodovka s přesným chodem.

K duhu přijde i fakt, že je umístěna na vysutém "ostrůvku" palubní desky, takže je perfektně při ruce. Když pak řidič drží motor od středního pásma dál, předvádí Honda slušnou dynamiku. A potěší i u čerpací stanice. Ekonom jezdil v průměru za 6,5 litru nafty na 100 kilometrů, a to se dalo na okreskách řídit i lehce pod šest litrů. Ve městě si auto řeklo o osm. To jsou velmi dobré výsledky, díky kterým už je SUV spotřebou porovnatelné třeba s běžným hatchbackem.

Další dobrou zprávou je, že motor je oproti většímu předchůdci o poznání lehčí. Konstrukce z hliníku znamená, že na přední kola netlačí tak velké závaží. S CR-V se tak nyní dá jezdit skoro jako by mělo pod kapotou benzinový motor. Je to poznat na řízení, auto působí mrštněji než předtím.

Stále je ale nutné mít na paměti, že CR-V má poměrně mohutnou karoserii s výrazně vystupující zádí. Ta se o slovo hlásí v krajních situacích, kdy řidič dostane chuť pokořit svou oblíbenou okresku plnou zatáček. Honda pak přece jen musí s přídí pokleknout, aby se odrazila do oblouku, a problémy stíhat může mít i elektronicky řízený pohon všech kol. Raději tedy zvolte klidnější tempo, které vozu vyhovuje nejvíc. Jde o komfortní auto, které umně skrývá neduhy rozbitých silnic. A to ani nemusí být vybaveno nastavováním tlumičů jako někteří konkurenti.

Honda umožňuje zákazníkovi v nejvyšší výbavě Executive, v níž testovaný model vyjde minimálně na 949 900 korun, ochutnat ze zajímavého menu elektronických asistentů. Za příplatek 50 tisíc korun se totiž na palubě objeví balíček Honda Sensing, který zahrnuje od čtečky dopravních značek přes automatická světla, adaptivní tempomat a varování před mrtvým úhlem po aktivní asistent pro jízdu v pruhu LKAS.

Honda CR-V: Otestovali jsme, jestli umí jezdit sama

Takto vybavené auto se pak doslova řídí samo, zejména na dálnici, kde lze zároveň zaktivovat tempomat a systém LKAS. Výsledkem je, že Honda zrychluje, brzdí a zatáčí ve zvoleném pruhu zcela sama. Pokud však řidič sundá ruce z volantu, systém se do deseti sekund vypne. I tak ale udělá z cestování na dlouhé vzdálenosti hračku.

U faceliftu je nutné zmínit ještě změny designu, které přinesl. Jde ale jen o kosmetické úpravy, jež zasáhly hlavně příď. Uvnitř vozu je vše při starém. Posádka tak najde na palubě tvrdé, ale kvalitně slícované plasty, hlavně však velké množství místa pro cestující i náklad. Honda CR-V proto patří ve své třídě k velmi povedeným vozům.