Ekonom přes SMS

Pošlete do úterý 22:00 SMS ve tvaru: EKONOM JMENO PRIJMENI ULICE CP OBEC PSC na číslo 90211 a časopis Ekonom Vám doručíme až domů. Více zde.

Cena SMS služby včetně doručení výtisku je 49 Kč vč. DPH. Službu technicky zajišťuje ATS Praha.

Technické parametry

BMW 218d Active Tourer

Motor: vznětový čtyřválec
Objem: 1995 ccm
Výkon: 110 kW (150 k)
Toč. moment: 330 Nm
Zrychlení 0-100 km/h: 8,9 s
Max. rychlost: 208 km/h
Komb. spotřeba: 4,4 / 100 km
Rozměry: 4342 × 1800 × 1586 mm
Cena: 756 600 korun včetně DPH

Vůbec poprvé postavila auto kategorie MPV, tedy rodinný vůz s variabilním prostorem. Druhým debutem je pohon předních kol. BMW ovšem slibuje, že aut, jako je toto, bude v jeho portfoliu velmi rychle přibývat.

BMW vyrábí povětšinou zábavné vozy, pro které není právě prostornost hlavním prodejním artiklem. I proto o pořízení auta z Mnichova neuvažovali ti, kteří hledali hodně místa pro své rodinné výlety. Jistě, do modelu X5 se také pohodlně usadí až sedm lidí a naloží hodně zavazadel, cenově jde ale pro většinu rodin o nedosažitelný sen. Nové BMW 2 Active Tourer je ovšem dostupnější. Navíc zapadá do poměrně oblíbené třídy kompaktních MPV, kde kralují modely jako Ford C-Max nebo Kia Carens. Není náhodou, že je oběma tak trochu podobné.

Díky rozpoznávacím znakům, jako jsou ledvinky nebo typické světlomety, nebude nikdo pochybovat, s jakou značkou má tu čest. Přesto je tvar rodinného vozu pro BMW poněkud nezvyklý. Uvnitř jsou k vidění známé materiály, pohodlná sedadla i množství tlačítek, která se nacházejí i v jiných modelech značky. Palubní deska má ale nový design a je vidět, že se hraje hlavně na praktičnost. Nabízí totiž neobvyklé množství odkládacích prostor. Pohodlné sedačky jsou i ve druhé řadě. Pokud si zákazník připlatí několik tisíc korun, může s nimi podélně pohybovat, a tak upřednostnit buď prostor pro posádku, nebo zavazadla.

V testovaném voze jsme pod kapotou našli povedený motor. Model s označením 218d znamená přítomnost naftového čtyřválce s dvoulitrovým objemem a sílou 150 koní. Pochválit ho lze za velmi klidný běh a dobré odhlučnění. BMW na váze ukáže 1450 kg, nicméně s dodaným motorem je jeho dynamika slušná. Stovku zvládne za 8,9 sekundy a pružné je také ve vyšších rychlostech. Spotřeba se přitom může pohybovat okolo šesti litrů nafty na 100 km. Ideál! Jednotka se v základním provedení pojí s manuální šestistupňovou převodovkou. Ta má poněkud tužší chod, má ale jednu příjemnou funkci. Jsou to meziplyny, které bychom čekali spíše u sportovního vozu.

Pro člověka, který celý život jezdil v BMW, bude řízení modelu 2 Active Tourer nevšedním zážitkem. Ještě žádné auto z Mnichova totiž v minulosti nezahrabalo předními koly při rychlém rozjezdu. Pohon čistě předních kol ale, zdá se, nebude problémem. Průzkumy mezi řidiči BMW totiž dokázaly, že řada z nich nemá ani ponětí, jaký pár kol má jejich auto poháněný. I přes tuto novinku je podvozek jasně mnichovský. Dobře tlumí nerovnosti, což lze ocenit nejen při městském provozu, ale i na špatných cestách mimo aglomerace.

Přepínač jízdních režimů mezi komfortním a sportovním nemění tuhost tlumičů, ale upravuje reakce plynového pedálu. Dá se tedy jezdit i s dobrým pocitem ze svižného řízení. Auto v zatáčkách přes vyšší karoserii drží a nekroutí se. Etalonem v kategorii jízdních vlastností vozů MPV je Ford C-Max, nové BMW se mu na cestách velmi podobá. Jen je třeba se připravit na fakt, že i když má novinka lákat širší klientelu, stále se za modrobílý znak na kapotě slušně platí. Testovaný model startuje na 756 600 korunách.

Související