Pošlete do úterý 22:00 SMS ve tvaru: EKONOM JMENO PRIJMENI ULICE CP OBEC PSC na číslo 90211 a časopis Ekonom Vám doručíme až domů. Více zde.
Cena SMS služby včetně doručení výtisku je 49 Kč vč. DPH. Službu technicky zajišťuje ATS Praha.
BMW 218d Active Tourer
Motor: vznětový čtyřválec
Objem: 1995 ccm
Výkon: 110 kW (150 k)
Toč. moment: 330 Nm
Zrychlení 0-100 km/h: 8,9 s
Max. rychlost: 208 km/h
Komb. spotřeba: 4,4 / 100 km
Rozměry: 4342 × 1800 × 1586 mm
Cena: 756 600 korun včetně DPH
Vůbec poprvé postavila auto kategorie MPV, tedy rodinný vůz s variabilním prostorem. Druhým debutem je pohon předních kol. BMW ovšem slibuje, že aut, jako je toto, bude v jeho portfoliu velmi rychle přibývat.
BMW vyrábí povětšinou zábavné vozy, pro které není právě prostornost hlavním prodejním artiklem. I proto o pořízení auta z Mnichova neuvažovali ti, kteří hledali hodně místa pro své rodinné výlety. Jistě, do modelu X5 se také pohodlně usadí až sedm lidí a naloží hodně zavazadel, cenově jde ale pro většinu rodin o nedosažitelný sen. Nové BMW 2 Active Tourer je ovšem dostupnější. Navíc zapadá do poměrně oblíbené třídy kompaktních MPV, kde kralují modely jako Ford C-Max nebo Kia Carens. Není náhodou, že je oběma tak trochu podobné.
Díky rozpoznávacím znakům, jako jsou ledvinky nebo typické světlomety, nebude nikdo pochybovat, s jakou značkou má tu čest. Přesto je tvar rodinného vozu pro BMW poněkud nezvyklý. Uvnitř jsou k vidění známé materiály, pohodlná sedadla i množství tlačítek, která se nacházejí i v jiných modelech značky. Palubní deska má ale nový design a je vidět, že se hraje hlavně na praktičnost. Nabízí totiž neobvyklé množství odkládacích prostor. Pohodlné sedačky jsou i ve druhé řadě. Pokud si zákazník připlatí několik tisíc korun, může s nimi podélně pohybovat, a tak upřednostnit buď prostor pro posádku, nebo zavazadla.
V testovaném voze jsme pod kapotou našli povedený motor. Model s označením 218d znamená přítomnost naftového čtyřválce s dvoulitrovým objemem a sílou 150 koní. Pochválit ho lze za velmi klidný běh a dobré odhlučnění. BMW na váze ukáže 1450 kg, nicméně s dodaným motorem je jeho dynamika slušná. Stovku zvládne za 8,9 sekundy a pružné je také ve vyšších rychlostech. Spotřeba se přitom může pohybovat okolo šesti litrů nafty na 100 km. Ideál! Jednotka se v základním provedení pojí s manuální šestistupňovou převodovkou. Ta má poněkud tužší chod, má ale jednu příjemnou funkci. Jsou to meziplyny, které bychom čekali spíše u sportovního vozu.
Prohlédněte si výbavu BMW 2 Active Tourer
Pro člověka, který celý život jezdil v BMW, bude řízení modelu 2 Active Tourer nevšedním zážitkem. Ještě žádné auto z Mnichova totiž v minulosti nezahrabalo předními koly při rychlém rozjezdu. Pohon čistě předních kol ale, zdá se, nebude problémem. Průzkumy mezi řidiči BMW totiž dokázaly, že řada z nich nemá ani ponětí, jaký pár kol má jejich auto poháněný. I přes tuto novinku je podvozek jasně mnichovský. Dobře tlumí nerovnosti, což lze ocenit nejen při městském provozu, ale i na špatných cestách mimo aglomerace.
Golf R Variant s pohonem všech kol je nejrychlejší kombi ve své třídě - čtěte ZDE
Mercedes CLS je luxus na dlouhé cesty. Neztratí se ale ani na okreskách - čtěte ZDE
Přepínač jízdních režimů mezi komfortním a sportovním nemění tuhost tlumičů, ale upravuje reakce plynového pedálu. Dá se tedy jezdit i s dobrým pocitem ze svižného řízení. Auto v zatáčkách přes vyšší karoserii drží a nekroutí se. Etalonem v kategorii jízdních vlastností vozů MPV je Ford C-Max, nové BMW se mu na cestách velmi podobá. Jen je třeba se připravit na fakt, že i když má novinka lákat širší klientelu, stále se za modrobílý znak na kapotě slušně platí. Testovaný model startuje na 756 600 korunách.