Technické parametry

BMW 220i Cabrio

Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1997 ccm
Výkon: 180 kW (245 k)
Toč. moment: 350 Nm
Zrychlení 0-100 km/h: 6,0 s
Max. rychlost: 250 km/h
Komb. spotřeba: 6,6 l/100 km
Rozměry: 4432 x 1774 x 1413 mm
Cena: 1 060 800 korun včetně DPH

BMW rozšířilo svoji nabídku kabrioletů o nový vůz. Model řady 2 bude nejmenším z portfolia. I přesto chce svézt čtyři cestující na víkendovou projížďku. Ta by i přes vyšší hmotnost auta mohla být zábavná díky povedenému řízení. Ekonom se s vozem projel v jižním Texasu, kde i v zimě panují příjemné klimatické podmínky.

Ještě v minulé generaci se mezi modely BMW řady 1 počítaly hatchback, kupé i kabrio. Aktuální verze se už ale v Mnichově rozhodli rozdělit na dvě části. Třídveřovému a čtyřdveřovému kompaktu zůstalo číslo jedna, kupé a kabrio dostaly novou dvojku.

Nejde ale jen o nomenklaturu, obě řady nyní rozděluje i poněkud individuálnější přístup k designu. Nové 2 Cabrio má proto nápadnější vzhled se sportovnějším nárazníkem a i pozměněné rozměry.

Oproti svému předchůdci, kterého se na světě prodalo přes 130 tisíc kusů (stal se tak jedním z nejúspěšnějších malých kabrioletů), narostlo ve všech směrech. Je o 7,2 centimetru delší, přičemž rozvor se prodloužil o tři centimetry. Širší je také rozchod kol, celkově tak auto působí dospěleji.

Je dobře, že zatímco větší sourozenec BMW 4 Cabrio používá pevnou skládací střechu, malý otevřený vůz se drží starého dobrého látkového řešení. Nazývat ho ovšem "starým dobrým" není přesné. Třívrstvá střecha s promyšleným mechanismem patří k tomu nejlepšímu, s čím si lze dnes kabriolet pořídit. K dispozici je ve třech barevných provedeních. Po stisku tlačítka se složí za hlavy cestujících za 20 sekund, což není nejrychlejší čas. Na druhou stranu s ní lze manipulovat za jízdy, a to až do rychlosti 50 km/h.

Ačkoliv auto narostlo, stále je nutné počítat s tím, že jde o kompaktní model. Proto je na předních sedačkách místo srovnatelné s kupé, na těch zadních se už ale nutně musí počítat s kompromisy.

Spolu s rozměry vozu narostl i kufr, nicméně pouze nepatrně. Zvětšil se o 30 litrů na 335 v případě natažené střechy a o 20 na 280 litrů v případě stažené. Pro převoz delších předmětů lze zadní sedadla sklopit. Na lyže se ale zřejmě bude jezdit s jiným vozem. Palubní deska je stejná jako u kupé. Lze ji ozdobit řadou dekorů, vše závisí od příplatků, které si zákazník zaškrtne na dlouhém seznamu dodatečné výbavy.

Ekonom se zúčastnil prvních mezinárodních testů BMW 2 Cabrio pro novináře v okolí texaského hlavního města Austinu. V polovině února zde panují teploty okolo 20 stupňů Celsia, což znamená, že za slunečného počasí je už příjemné střechu stáhnout.

Zkoušený model byl poháněn silným benzinovým čtyřválcem s přeplňováním 228i, který před několika lety v nabídce BMW nahradil atmosférický šestiválec. Výkon 245 koní stačí na velmi rychlou jízdu, stokilometrová hranice padne za rovných 6 sekund. Základem je manuální šestistupňová převodovka, testovaný model byl ovšem vybaven automatem. Ten řadí rychle, bez prodlevy, navíc jsou k dispozici i páčky pod volantem.

Bohužel vzhledem k místním rychlostním limitům a nekompromisním šerifům Ekonom zkoušel auto pouze v malých rychlostech. I v nich se ale na zatáčkovitých úsecích místních silnic ukázalo BMW 2 Cabrio jako zábavné auto.

Ačkoliv je oproti kupé o 160 kilogramů těžší (kvůli tužšímu šasi a mechanismu střechy), je mrštné. Řízení je přímé a zapojuje řidiče pěkně do hry. Přes vysoký výkon není motor tolik žíznivý. Řekne si okolo 8,5 litru benzinu na 100 km. Jde ale o hodnotu z klidného amerického provozu. BMW 2 Cabrio je tak dobrým aspirantem na třetí auto do rodiny pro letní sezonu.

Související