Ekonom přes SMS

Pošlete do úterý 22:00 SMS ve tvaru: EKONOM JMENO PRIJMENI ULICE CP OBEC PSC na číslo 90211 a časopis Ekonom Vám doručíme až domů. Více zde.

Cena SMS služby včetně doručení výtisku je 49 Kč vč. DPH. Službu technicky zajišťuje ATS Praha.

Technické parametry

Nissan Pulsar DIG T 115

Motor: zážehový čtyřválec

Objem: 1197 ccm
Výkon: 88 kW (115 k)
Toč. moment: 190 Nm
Zrychlení 0-100 km/h: 10,7 s
Max. rychlost: 190 km/h
Komb. spotřeba: 5,0 l/100 km
Rozměry: 4387 x 2017 (včetně zrcátek) x 1520 mm
Cena: 329 900 korun včetně DPH

Japonská automobilka byla v minulosti jako na houpačce. Kdysi v Evropě zaznamenala velký úspěch s kompaktní Almerou, poté předvedla model Tiida, který byl naprostým propadákem. Nyní by se mohla vrátit zpět k dobrým prodejním číslům. Testovaný Pulsar tuto naději podporuje.

Mohlo by se zdát, že se Nissan snaží zmást své zákazníky. Zatímco takový Volkswagen Golf, etalon nižší střední třídy, se už přes čtyřicet let prodává se stejným názvem a jeho designové změny jsou mírnými evolučními kroky, Japonci co chvíli změní jméno a kompletně přepracují vzhled automobilu. Hůře se tak buduje fanouškovská základna, což je pro Pulsar jasné minus. Nový hatchback nicméně umí zaujmout svým vzhledem. Nejde sice o nějaký módní výstřelek, karoserie je ale moderní a atraktivní.

Při pohledu do kabiny je jasné, že Pulsar zatím na vládce své třídy - tedy Golf - nemá. Nejde o kvalitu zpracování, ta je na dobré úrovni. Celkový pocit z interiéru je ale levnější, tedy méně hodnotný než u německého vozu. Přitom prostoru je uvnitř přímo na rozdávání. Pohodlně se sem usadí čtyři dospělí. Potěší i prostorný kufr. Kapacita 385 litrů je ještě o pět litrů vyšší než u Golfu. Kufru ale chybějí promyšlené detaily.

Středový panel na palubní desce by určitě neměl být vyroben z lesklého černého plastu. Jednak je na něm okamžitě vidět prach, jednak se upatlá a hrozí jeho brzké poškrábání. V testovaném voze byl na palubě i zábavní systém s navigací, který kombinuje dotykové ovládání s titěrnými tlačítky. Je to trochu zmatek, nehledě na to, že obraz je hrubší a reakce nepatří k nejrychlejším. Zde má opět zařízení od koncernu navrch. Na druhou stranu, za navigaci se u Nissanu platí 23 tisíc korun, což je o poznání méně než u Volkswagenu.

Z výčtu handicapů Nissanu je nutné zmínit také nabídku motorů. Ta je oproti evropským modelům vyloženě slabá. V současnosti jsou v ceníku jen tři agregáty. Benzinové jednotky zastupují přeplňované čtyřválce DIG-T s výkony 115 a 190 koní, naftovou možností je patnáctistovka dCi s výkonem 110 koní. Motory dodal alianční partner Renault. Ekonom testoval slabší benzinovou jednotku s objemem 1,2 litru.

Turbomotoru je možné vytknout ospalé reakce v nižších otáčkách. Po dostatečném vytočení auto už v běžných rychlostech s dynamikou problémy nemá. Zaostává až na dálnici. Zrychlení z nuly na 100 km/h za 10,7 sekundy také nepatří k nejlepším hodnotám.

Ekonom testoval motor ve spolupráci s manuální šestistupňovou převodovkou, které nelze nic vytknout. Nabízí se ale i s automatickou převodovkou Xtronic. Té je třeba se vyhnout, protože z vozu udělá líné přibližovadlo pro postarší šoféry. Navíc s manuálem se dá jezdit s velmi dobrou spotřebou. Ekonom za týden změřil okolo šesti litrů benzinu na 100 km, sedm litrů si auto vezme v dálničním tempu. Poklidnou jízdou lze atakovat i čtyřlitrovou spotřebu.

Pulsar používá levnější řešení podvozku, které zahrnuje jednoduchou torzní příčku na zadní nápravě. Zatímco evropské vozy se ji alespoň snaží maskovat preciznějším naladěním, u Nissanu je tato nevýhoda cítit silněji. Projevuje se ranami na příčných nerovnostech a auto má tendence občas i lehce poskočit.

Tyč místo víceprvkového zavěšení je nepříjemná i v zatáčkách, tam se auto více naklání. Běžnému řidiči to však vadit nebude, jde spíše o projev při ostřejší jízdě. Hlavní je, že se Pulsar nabízí za rozumnou cenu. Začíná na 330 tisících korun, a jak je u japonských aut zvykem, přichází i se slušnou výbavou.

Související