Opel se vrátil k otevřeným vozům. Už však nenabízí Astru kabriolet, místo toho raději jiný model Cascada. Chce tím vyjádřit, že ačkoli se kabriolet inspiroval u modelu nižší střední třídy, nabídne více prostoru než konkurence, a může se tak snadno pustit do boje i s vozy z vyšší třídy. Navíc nevyžaduje velké investice. Testovaný model začíná na 700 tisících korun, a to jde o vrchol nabídky.

Cascada na první pohled čerpá z linek nové Astry, na karoserii je však k vidění řada nových detailů, které oba vozy dostatečně odliší. Celkovému dojmu přidávají světla s LED rámečkem ve tvaru bumerangu, sportovně střižený nárazník nebo pohledná linie zvýrazněná černou látkovou střechou. Ta na povel páčky umístěné na středovém panelu zmizí za hlavami posádky za 17 sekund. Lze s ní manipulovat i při pomalé jízdě, páčku je ovšem nutné celou dobu držet tak, jak je tomu i u ostatních kabrioletů.

Kabina byla v případě testovaného vozu pojata tak, že by se za ni nestyděly ani modely luxusních značek. Kůží potažená sedadla s perforací je elektricky nastavitelná a vybavená vyhříváním, to jsou i na volantu, rovněž vyvedeném v kůži.

U kabrioletů bývá problém s prostorem. Dobrou zprávou proto je, že Cascada nabízí nadstandardní množství místa pro čtyřčlennou posádku. Vpředu je možné posedět si podle libosti, navíc jsou sedadla schválena německou asociací ortopedů, takže by měla být pohodlná i pro dlouhé výlety. Cestující na zadních sedadlech nebudou mít problém před koleny nebo v oblasti nártů, což je obvyklé minus menších kabrioletů. Místo toho zažijí slušné pohodlí.

Alespoň to platí v případě, kdy bude plátěná střecha s několika vrstvami pro lepší izolaci nahoře. Pokud ji řidič sundá, dá se vzadu vydržet jen zhruba do stokilometrové rychlosti. Pak už vzdušné proudy deformují nejen účes, ale i obličeje vzadu sedících lidí. Pokud se cestuje ve dvou lidech, lze na zadní sedačky umístit větrný deflektor. Síťka ve flexibilním rámu účinně brání turbulencím, a tak se příjemně jede i v dálničních rychlostech. Samozřejmě záleží také na teplotě okolního vzduchu. Kufr stačí na pohodlný výlet ve dvou, navíc lze zadní sedadla kvůli převozu delších předmětů sklopit.

Benzinový čtyřválec 1.6 Turbo s výkonem rovných 200 koní a systémem start-stop je tou nejsilnější možností, kterou lze pod přední kapotu Cascady zabudovat. Motor je spojen s manuální šestistupňovou převodovkou. Je ho třeba pochválit hlavně za velmi tichý chod, což je u kabrioletu vždy plus. Na druhou stranu si lze představit ještě o něco silnější pohonnou jednotku, protože kabriolet kvůli své konstrukci váží přes 1,7 tuny. Motor má tedy poměrně dost práce a dynamicky se projevuje spíše průměrně. Tomu odpovídá i údaj o zrychlení z nuly na 100 km/h za 9,2 sekundy.

Hlavní je, že Cascada umí být pohodlná. Opel na zadní nápravu nasadil svoje oblíbené řešení s takzvaným Wattovým přímovodem, což je vlastně nadstandardní náhrada za běžnější tuhou příčku. Auto se tedy projevuje dobře, i když se musí potýkat s českými nerovnostmi. Jen by mohlo být ještě o něco tužší. Sice se vyloženě nekroutí, ale vrzání se z nejrůznějších míst interiéru ozývá poměrně pravidelně. Postavit naprosto tuhý otevřený vůz je však tvrdý oříšek. Opel se s tím popral alespoň na jedničku s minusem.

 

Tabulka technických parametrů
Opel Cascada 1.6 Turbo

Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1598 ccm
Výkon: 147 kW (200 k)
Toč. moment: 280 Nm
Zrychlení 0-100 km/h: 9,3 s
Max. rychlost: 235 km/h
Komb. spotřeba:
6,7 l / 100 km
Rozměry: 4696 x 1839 x 1443 mm
Cena: 707 900 korun včetně DPH

Související