Nový Peugeot 308 sedí na takzvané modulární platformě EMP2, kterou koncern PSA bude sdílet mezi více modely. Její výhodou je fakt, že umožňuje snadné změny rozměrů vozu. A tak verze kombi nabízí oproti hatchbacku o celých 11 centimetrů větší rozvor. Nárůst sluší autu opticky, vypadá dospěleji, což podporuje i nový design zadních brzdových světel zasahujících do boků karoserie.

Důležitou změnou je ale hlavně nárůst vnitřního prostoru. Nyní cestující vzadu těží z více místa před koleny, takže už se tolik netísní. A díky střeše pokračující až nad rozměrný kufr je dostatek místa i nad hlavou. A to i v případě, že budoucí majitel zatrhne v seznamu příplatkové výbavy panoramatické střešní okno.

Navíc zavazadelník patří k největším na trhu, vyrovná se se svými 610 litry i mladoboleslavskému konkurentovi v podobě modelu Škoda Octavia Combi.

Zpět do kabiny, která se v testovaném modelu chlubila kompletním koženým potahem sedadel. Dobrým detailem je zásuvka na 220 voltů, která pomůže s rychlým dobitím notebooku, vpředu lze zase nabíjet z klasické 12 V zásuvky nebo pomocí USB. Přes něj se také přehrávají skladby z iPodu. Škoda že orientace v menu multimediálního systému vyžaduje více trpělivosti.

Specialitou automobilky Peugeot se stal prakticky unikátní design palubní desky, kdy jsou budíky umístěny nad vpravdě miniaturním volantem. Poprvé je proto poněkud obtížnější najít správnou pozici, za pár dní si ale řidič zvykne. Na druhou stranu dává malý volant řidiči pocit, jako by seděl v motokáře nebo v závodním voze, a může mu tak poskytnout minimálně více radosti z řízení. Další výhody Ekonom nenašel, designérům očividně šlo hlavně o to se odlišit.

V testu se model 308 SW předvedl s dvoulitrovým turbodieselem HDi o výkonu 150 koní, jehož výfukový systém byl navíc upraven do ekologické podoby. Kromě nafty se do vozu doplňuje i syntetická močovina. Toto aditivum pomáhá při snižování emisí CO2, a motor tak plní přísnější emisní normu Euro 6. Kromě toho se také v některých evropských zemích těší menšímu daňovému zatížení.

Jednotka byla s předními koly propojena přes automatickou převodovku s hydrodynamickým měničem, která ale překvapila poměrně obratnými reakcemi. I proto nakonec řidiči nechyběly páčky pod volantem na případné manuální řazení. Ačkoli Ekonom během testu nedosáhl na proklamovanou spotřebu 4,8 litru nafty na 100 kilometrů, je i výsledek v podobě průměrné konzumace 5,9 litru dobrý. Na dálnici a ve městě vždy stoupla maximálně o litr.

Ačkoli zmiňovaný malý volant vyvolává choutky na sportovní jízdu, podvozek ji příliš nedovoluje. Nejen proto, že testovaný model s těžkým motorem pod kapotou váží 1,6 tuny (snadno se dostává do nedotáčivosti), ale i kvůli zadní nápravě. Ta si na příčných nerovnostech několikrát poskočila a občasné rázy se přenášely i do kabiny. Ačkoli jde proti jízdním vlastnostem minulé generace o pořádný pokrok, stále Francouz nedosahuje kvalit podvozku Volkswagenu. I přes tento nedostatek je ale Peugeot 308 SW dobrou volbou pro ty, kteří nepotřebují často spěchat, ale dají přednost praktičnosti a úspornému provozu.

 

Tabulka technických parametrů
Peugeot 308 SW 2.0 HDi AT

Motor: vznětový čtyřválec
Objem: 1997 ccm
Výkon: 110 kW (150 k)
Toč. moment: 370 Nm
Zrychlení 0-100 km/h: 8,9 s
Max. rychlost: 215 km/h
Převodovka: 6stupňová, automatická
Komb. spotřeba: 4,8/100 km
Rozměry: 4585 x 1804 x 1470 mm
Cena: 564 000 korun včetně DPH

 

Takovou palubní desku jinde nenajdete. Budíky jsou nad malým volantem.

K automatu není možné objednat páčky pod volant.

Elektricky lze seřídit jen to řidičovo.

Objem kufru 610 litrů stačí i na menší stěhování.

Kde by byla nová auta bez diod?! LED pomáhají i na přídi Peugeotu.

Foto: Peugeot

Související