Škoda a nuda? Kdepak, poslední dobou mladoboleslavská automobilka zvládá přesvědčovat, že za to umí vzít z té správné strany. Klidně nabídne kombík, který by mohl být ze své podstaty nudným vozem, v nápadném stylovém vydání jménem Scout. Přitom ale nezapomene ani na jeho praktické vlastnosti.

Škoda Octavia Scout je ideálním autem pro ty, kteří chtějí alespoň trochu vyčnívat. Problémem, který totiž často přichází s oblíbeností, je, že daného modelu jezdí po silnici příliš mnoho. A Česko je Octavii přímo zaslíbené. Scout je ovšem jiný - se svými výraznými barvami, pěknými koly a plastovou ochranou do terénu. Majitel má pak radost, že si pořídil něco extra. A je to pravda, už jen díky zvýšenému podvozku. Scout stojí o 31 milimetrů výše než běžná Octavia Combi, ze které vychází.

Kombinace kůže s alcantarou na sedadlech je praktická i pohledná zároveň. Navíc se na rozměrných křeslech velmi příjemně sedí. Oproti běžné Octavii je v kabině k vidění výraznější dekor palubní desky ve stylově hnědém outdoorovém nádechu. Tradiční je výběr ze dvou systémů navigace - levnější Amundsen s hrubším a menším displejem (17 700 Kč), nebo dražší Columbus s jemnou grafikou a větší úhlopříčkou (35 500 Kč). Testované auto mělo lepší systém, u něhož má uživatel pocit, že se i přes svoji cenu bohatě vyplatil. Rychlé reakce na dotyky, podrobné informace nebo snadné ladění rádia a připojitelnost dalších přehrávačů fungují na výbornou.

Ovládání připomíná iPad a je na mnohem lepší úrovni než u některých luxusních automobilů. Scout se zaměřuje na aktivní lidi, kteří se rádi vydají do hor nebo prostě do přírody. Proto nabízí ve své kategorii jeden z největších prostorů nejen na zadních sedadlech, ale i v kufru. Pod elektricky výklopnými pátými dveřmi tak najdeme 610 litrů pro náklad. Na tenké stěně víka je jasně patrné, jak se Škoda snažila najít co největší objem. Vhod přijde systém sítí pro menší předměty, stejně tak dvojitá podložka na podlahu kufru, kdy je z jedné strany koberec a z druhé odolná guma.

Výběr motorizací je u Octavie Scout omezen jen na tři motory, v tomto případě jde ale o ty nejlepší, které má Mladá Boleslav vůbec k dispozici. Naftu zastupuje nejoblíbenější jednotka 2.0 TDI s výkonem 150 koní, další zajímavou možností je turbodiesel pocházející ze sportovně střiženého modelu Octavia RS. Ten má výkon 184 koní. Ekonom ale otestoval jedinou benzinovou volbu, kterou tvoří povedený čtyřválec 1.8 TSI s výkonem 180 koní. Ve Scoutu je přirozeně kombinovaný s pohonem všech kol, který zajišťuje systém mezinápravové spojky Haldex páté generace, a také s automatickou dvouspojkovou převodovkou DSG. Ta zde má šest stupňů.

Výhoda benzinu oproti oblíbenější naftě je patrná hned po nastartování - je to velmi tichý chod a příjemné bublání motoru ve vyšších otáčkách. Točivý moment navíc nastupuje v nízkých 1350 ot./min., takže je k dispozici maximální zátah jednotky už poměrně brzy. Škoda, že automat není vybaven páčkami pod volantem, které by umožnily manuální řazení stupňů. Dobrou zprávou je, že dynamika motoru nemusí jít nutně ruku v ruce s vysokou spotřebou. Při rychlém cestování si auto v průměru sice řeklo o 8,5 litru benzinu na 100 kilometrů, během klidné jízdy šlo ale výsledek snadno srazit o litr.

Z hlediska jízdních vlastností lze Scout označit za nejlepší Octavii pro běžné cestování. Podvozek je výrazněji nastaven na komfort a perfektně filtruje nerovnosti. Vyšší světlá výška a měkké pružiny znamenají sice o něco větší náklon do zatáčky, žádného neslušného chování se ale auto nedopouští. Případným výstřelkům pak zabrání pohon všech kol, který pomáhá v zatáčkách držet čistou stopu.

 

Tabulka technických parametrů
Škoda Octavia Scout 1,8 TSI

Motor: přeplňovaný zážehový čtyřválec
Objem: 1798 ccm
Výkon: 132 kW (180 k)
Toč. moment: 280 Nm
Zrychlení 0-100 km/h: 7,8 s
Max. rychlost: 216 km/h
Převodovka: 6stupňová, automatická
Komb. spotřeba: 6,7 l/100 km
Rozměry: 4685 x 1814 x 1531 mm
Cena: 694 900 korun včetně DPH

 

Díky novým dekorům vypadá interiér Scoutu hodnotněji.

Nápis Scout se v kabině opakuje několikrát, třeba na hlavici automatu.

Ovladače víka a parkovacích senzorů jsou u řadicí páky.

Jednotka 1.8 TSI je jediný benzinový motor, který je pro Scout k dispozici.

Zvednutí podvozku o 31 milimetrů je znát na první pohled.

Foto: Škoda Auto

Související