Mazda klade z hlediska designu silný důraz na propojenost svých modelů. Proto zpředu malá dvojka působí jako lehce zmenšená trojka. Najdeme na ní totiž vše - výrazné světlomety, nárazník i chromem zdobenou masku chladiče velmi podobného tvaru. Oblá linka karoserie typická i pro minulou generaci dvojky zůstala.

Auto díky novému šasi shodilo v závislosti na výbavě až 100 kilo. Přitom se ale rozměry vozu zvětšily ve všech směrech. Znatelné je to hlavně na délce, která nyní o šest centimetrů přesahuje čtyři metry. Mazda 2 je i vyšší, má 1,5 metru. Rozvor pak měří 2,57 metru. Výrobce slibuje o 30 procent tužší karoserii.

Pod kapotou se zatím objeví tři motory z řady Skyactiv. Novému autu to bezesporu sluší. Na druhou stranu teď budou mít asi lidé problém na ulici jednotlivé Mazdy od sebe odlišit. Jejich podobnost je možná až příliš velká.

Podobné jako vejce vejci jsou si ale i modely jiné japonské značky. Nissan X-Trail, který právě dorazil na český trh, totiž jako by z oka vypadl menšímu SUV Qashqai. A to nejen vzhledem karoserie, ale i uspořádáním interiéru a palubní desky. Auto je nicméně větší, a nabídne dokonce i sedmimístný interiér.

Má ale jeden problém. Na trh dorazilo pouze s jediným motorem, a to by mohlo být málo. Jde o dieselový čtyřválec s objemem 1,6 litru, který dosahuje výkonu 130 koní a maximálního točivého momentu 320 Nm. Auto se nabízí ve třech výbavách, s pohonem předních kol nebo jako čtyřkolka. V nabídce je i bezstupňová automatická převodovka Xtronic. SUV začíná s cenou na 643 900 korunách. S pohonem všech kol pak stojí 753 900 korun.

Související