Zajít si v Bratislavě na pivo do restaurace Potrefená husa a pak nakoupit do prodejny Alpine Pro? Žádný problém. Počet franšízových konceptů původem z Česka v zahraničí totiž stále roste, v loňském roce už jich bylo 41. Nejvíce českých konceptů působících v zahraničí patří do Gastronomie. Vedle Potrefené husy tam funguje také třeba Švejk restaurant a The PUB. Z oblasti obchodu mají nejčetnější zastoupení koncepty ze sekce Oděvy a obuv - Alpine Pro, Bushman, Husky, HUDY Sport a ENVY. V roce 2012 začaly rozšiřovat svůj koncept i v zahraničí firmy Hany Bany, Extra Stěhování, Bageterie Boulevard, Evropa realitní kancelář či Nordblanc. Nejčastěji české koncepty expandují na Slovensko. "Oblíbenost trhu je dána především podobností obou trhů a neexistencí jazykových bariér," říká ředitel společnosti PROFIT system franchise services Marek Halfar.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 40 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s. Odmítnout zasílání
Můžete si prohlédnout kompletní nabídku,
která obsahuje i tištěné vydání.
Pokud potřebujete poradit, napište nám, nebo zavolejte na +420 233 071 111
Pokud potřebujete poradit, napište nám,
nebo zavolejte na +420 233 071 111