Brand love čili láska ke značce je snem každého marketéra. Jen málo značek si ale může dovolit vsadit v prvé řadě na loajalitu. Klub opravdových fanoušků se u většiny firem pohybuje okolo deseti procent a méně. Výjimku tvoří snad jen segment čokoládových cukrovinek, kde se podíl u nejsilnějších značek pohybuje okolo dvaceti procent.
Vyplývá to z výzkumu Brand Power, který provedly firma Ipsos Tambor a reklamní agentura Fabrika.
A které české značky jsou na tom nejlépe? Pribináček, Pilsner Urquell nebo Česká spořitelna. Podíl "milujících" klientů se silným vztahem ke značce, kteří šíří její dobrou pověst, u nich tvoří pětinu, či dokonce čtvrtinu. Výzkum probíhá od roku 2002. Představuje tisíc respondentů z celého Česka a je v něm zahrnuto 1480 značek v 80 komoditních kategoriích.

(pat)

Připraveno ve spolupráci s týdeníkem Marketing & Media

Související